REGULAMIN HOTELU „RZEMIEŚLNIK – ZAKOPANE”
ul. Makuszyńskiego 12, 34-500 Zakopane
Operator obiektu Rzemieślnik – Zakopane będzie wdzięczny za Państwa współpracę w przestrzeganiu niniejszego regulaminu, który służyć ma zapewnieniu spokojnego i bezpiecznego pobytu naszych Gości.
§1
- Regulamin obiektu obowiązuje na terenie obiektu Rzemieślnik - Zakopane i dotyczy wszystkich osób w nim przebywających.
- Wynajmujący pokoje zwany jest w dalszej części regulaminu „Operatorem”, natomiast najemca pokoju „Gościem”.
- Regulamin obiektu określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie obiektu i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji, zapłaty zadatku bądź całej należności za pobyt lub poprzez podpisanie Karty Rejestracyjnej. Dokonując w/w czynności Gość potwierdza, iż zapoznał się i w pełni akceptuje warunki regulaminu i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
- Aktualna wersja regulaminu obiektu jest dostępna na stronie internetowej obiektu www.rzemieslnik-zakopane.pl oraz na życzenie do wglądu w recepcji obiektu.
§2
- Pokój w obiekcie wynajmowany jest na doby.
- Jeśli Gość nie określił czasu pobytu wynajmując pokój przyjmuje się, że pokój został wynajęty na jedną dobę.
- Doba rozpoczyna się o godzinie 16:00 w dniu przyjazdu, a kończy się o godzinie 11:00 następnego dnia.
- Płatność za pobyt w obiekcie przyjmowana jest przy meldowaniu.
§3
- W związku z koniecznością potwierdzenia tożsamości Gościa oraz w celu zawarcia umowy wystawienia faktury lub rachunku, Gość zobowiązany jest przed otrzymaniem klucza do pokoju okazać dokument ze zdjęciem potwierdzającym jego tożsamość.
- Na podstawie okazanego dokumentu tożsamości Gość lub osoba na recepcji wypełnia Kartę Rejestracyjną Gościa. Prawidłowo wypełniona Karta Rejestracyjna potwierdza fakt zawarcia umowy z Gościem, a dane w niej ujawnione stanowią podstawę do wystawienia faktury, rachunku lub paragonu fiskalnego.
- W przypadku odmowy okazania przez Gościa dokumentu ze zdjęciem, potwierdzającego jego tożsamość, przedstawiciel operatora może odmówić wydania klucza do pokoju lub musi pobrać z góry opłatę za cały pobyt Gościa z odpowiednią opłatą zabezpieczającą ewentualne zniszczenia (depozyt).
- W pokojach obowiązuje system zarządzania elektrycznością oparty na kartach dostępu do pokoi. Karty wydane w recepcji należy umieszczać we włącznikach prądu po wejściu do pokoju. Zagubienie karty wiąże się z jednorazową opłatą w wysokości 50zł.
- Ogrzewanie w pokojach funkcjonuje automatycznie. Nie ma możliwości regulacji temperatury w pokoju.
§4
- Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia, Gość powinien zgłosić w recepcji do godz. 9:00 dnia, w którym upływa termin opuszczenia pokoju.
- Operator uwzględnia życzenie przedłużenia pobytu w miarę posiadanych możliwości.
- Gość nie może przekazywać pokoju innym osobom, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę.
- Osoby, które nie zostały zgłoszone w Karcie Rejestracyjnej Gościa mogą przebywać w pokoju od godz. 7:00 do godz. 22:00. Po godzinie 22:00 istnieje obowiązek zgłoszenia dodatkowych osób przebywających z Gośćmi w pokoju.
- Operator może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył Regulamin Obiektu, wyrządzając szkodę w mieniu operatora lub Gości albo szkodę na osobie Gości, pracowników lub innych osób przebywających w obiekcie albo też w inny sposób zakłócił spokojny pobyt Gości lub funkcjonowanie obiektu.
- Za zakłócanie ciszy lub pobytów innych Gości Operator może obciążyć Gościa kwotą wysokości rabatów lub usług darmowych zastosowanych dla innych Gości.
- Osoba dokonująca rezerwacji i zameldowania w obiekcie musi być pełnoletnia. Osoby niepełnoletnie muszą być w towarzystwie osoby dorosłej (np. rodzica lub opiekuna prawnego).
§5
- W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług, Gość jest proszony o jak najszybsze zgłaszanie ich w recepcji lub pod nr kontaktowym dostępnym na recepcji, co umożliwi Operatorowi niezwłoczną reakcję.
- Operator ma obowiązek zapewnić:
- warunki pełnego i nieskrępowanego wypoczynku Gościa
- bezpieczeństwo pobytu w tym bezpieczeństwo zachowania tajemnicy informacji o Gościu
- profesjonalną i uprzejmą obsługę w zakresie wszystkich usług świadczonych w obiekcie
- sprzątanie pokoju (w przypadku zakupienia takiej usługi) i wykonywanie niezbędnej naprawy urządzeń podczas nieobecności Gościa, a w jego obecności tylko wówczas, gdy wyrazi takie życzenie
- sprawny pod względem technicznym pokój, a w przypadku wystąpienia usterek, które nie będą mogły być usunięte, Operator dołoży starań, aby w miarę posiadanych możliwości zamienić pokój lub w inny sposób załagodzić niedogodności.
§6
- Na życzenie Gościa Operator świadczy nieodpłatne usługi dodatkowe, w szczególności udzielanie informacji związanych z pobytem i podróżą. Inne usługi mogą być objęte dodatkową opłatą – cennik i zakres usług dostępny na recepcji.
- Sprzątanie pokoju, w tym wymiana ręczników, są możliwe na życzenie Gościa za dodatkową opłatą. W przypadku dłuższego pobytu (powyżej 5 dni), sprzątanie i wymiana ręczników następuje bezpłatnie co 5 dni. Wszelkie dodatkowe informacje dostępne są w recepcji.
§7
- Operator ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osoby korzystające z jego usług w zakresie określonym przepisami art. 846-852 Kodeksu Cywilnego
- Poszkodowany powinien zawiadomić recepcję o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
- Parking na terenie obiektu jest niestrzeżony. Operator nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do gościa, pozostawionego na parkingu przy obiekcie.
- W obiekcie zainstalowany jest system monitoringu wizyjnego. Monitoring służy wyłącznie poprawie bezpieczeństwa Gości. Dane z monitoringu są przechowywane przez 14 dni. Dane z monitoringu mogą być udostępnione na żądanie odpowiednich służb.
§8
- W obiekcie obowiązuje zachowanie ciszy od godz. 22:00 do godz. 6:00 dnia następnego.
- Zachowanie Gości i osób korzystających z usług obiektu nie powinno zakłócać spokojnego pobytu innych Gości. Operator może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która narusza tę zasadę lub też zaprzestać świadczenia usług i zażądać opuszczenia obiektu.
- Operator obciąża rachunek Gościa za każdorazową i potwierdzoną zamówioną usługę dodatkową (potwierdzenie podpisem zamówienia lub potwierdzenie mailowe). Nieskorzystanie z zamówionej usługi, bez powiadomienia Operatora o rezygnacji, nie wiąże się z anulacją opłaty za tą usługę.
- Na terenie całego obiektu obowiązuje zakaz palenia i podgrzewania tytoniu w pomieszczeniach. Palenie i podgrzewanie tytoniu możliwe jest w wyznaczonych miejscach na terenie zewnętrznym. Opłata za palenie w pokoju lub innych pomieszczeniach wynosi 1000,00 zł za każdorazowe naruszenie zakazu.
§9
- Każdorazowo opuszczając pokój Gość powinien sprawdzić zamknięcie drzwi.
- Gość ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych obiektu / własności Operatora powstałe z jego winy lub z winy odwiedzających go osób.
- Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w pokojach grzałek, żelazek elektrycznych i innych urządzeń niestanowiących wyposażenia pokoi.
- Gość może skorzystać, za dodatkową opłatą, z możliwości pobytu zwierzęcia w zajmowanym pokoju, co jest uregulowane osobnym Regulaminem pobytu ze zwierzęciem.
§10
- Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego Gościa w pokoju będą odesłane na adres wskazany przez Gościa za dodatkową opłatą.
- W przypadku braku takiej dyspozycji, Operator przechowa te przedmioty zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§11 Ochrona danych osobowych:
- Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., informujemy, że administratorem danych osobowych jest Pomorska Izba Rzemieślnicza Małych i Średnich Przedsiębiorstw, z siedzibą w Gdańsku, ul. Piwna ½, 80-831 Gdańsk; KRS 0000045872 , REGON 000446724.
- Dane osobowe przetwarzane są w celu rezerwacji noclegu oraz świadczenia usług w obiekcie, a w przypadku udzielonej zgody również w celach marketingowych.
- Dane zebrane na potrzeby świadczenia usług w obiekcie będą przetwarzane przez czas określony w przepisach prawa, a w przypadku danych zebranych na podstawie zgody, do czasu jej odwołania.
- Gościowi przysługuje prawo dostępu do treści danych, ich poprawiania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo otrzymania kopii danych osobowych przetwarzanych przez Operatora obiektu.
- W przypadku udzielenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych, Gościowi przysługuje prawo wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, żądanie ograniczenia ich przetwarzania, usunięcia oraz prawo do bycia zapomnianym.
- Państwa dane mogą zostać udostępnione lub przekazane następującym kategoriom odbiorców:***
- firmom transportowym i taksówkarskim w przypadku zamówienia dla Gości transportu lub przesyłki kurierskiej;
- firmom świadczącym usługi wsparcia IT dla obiektu;
- firmom świadczącym usługi obsługi księgowej;
- firmom świadczącym obsługę prawną;
- firmom świadczącym usługi marketingowe dla obiektu.
- W przypadku stwierdzenia, że dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, Gościowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).
- Kontakt z osobą odpowiedzialną za ochronę danych osobowych możliwy jest w siedzibie obiektu lub za pomocą skrzynki mailowej iodo@pomorskaizba.com.pl
§12
Niniejszy regulamin jest obowiązujący dla wszystkich osób przebywających i korzystających z usług Operatora. Życzymy miłego pobytu w obiekcie Rzemieślnik – Zakopane!
The operator of Hotel *** Rzemieślnik – Zakopane kindly asks all guests to comply with the following Rules and Regulations to ensure a safe and pleasant stay for everyone.§1 General Provisions
- These Rules and Regulations apply to all persons staying on the premises of Hotel *** Rzemieślnik – Zakopane.
- The entity renting the rooms is hereinafter referred to as the "Operator," and the person using the accommodation services is referred to as the "Guest."
- These Rules define the terms of service, liability, and stay in the facility and constitute an integral part of the agreement concluded upon booking, paying a deposit or full amount, or signing the Registration Card (Article 384 of the Civil Code).
- By taking any of the above actions, the Guest confirms that they have read, understood, and accepted the Rules and undertake to follow them.
- The current version of the Rules is available at www.rzemieslnik-zakopane.pl and at the reception.
§2 Hotel Day and Check-In
- Rooms are rented by the hotel day.
- If the Guest does not specify the length of stay, the room is considered rented for one hotel day.
- The hotel day begins at 4:00 PM on the day of arrival and ends at 11:00 AM on the day of departure.
- Payment for the stay is due upon check-in (Article 481 of the Civil Code).
- If extending the stay, Guests must notify the reception by 9:00 AM on the departure day.Extensions are subject to availability.
§3 Check-In Process
- Guests are required to present a valid photo ID before receiving the room key.
- A Registration Card is filled out based on the ID.
- The Operator may refuse accommodation or request full prepayment and a deposit in the absence of ID.
- Room access cards activate electricity. Lost cards incur a fee of PLN 50.
- Room heating is automated and cannot be individually adjusted.
§4 Stay Rules
- Guests may not transfer the room to other persons.
- Unregistered visitors may stay in rooms between 7:00 AM and 10:00 PM.
- After 10:00 PM, additional guests must be registered at the reception.
- The Operator may refuse services to persons previously violating hotel rules.
- Disruption or disorder may result in financial compensation for inconvenienced Guests (e.g., discounts).
- Minors are allowed on the premises only under adult supervision.
§5 Service Quality
- Comments regarding service quality should be reported immediately at reception.
- The Operator undertakes to ensure: a) peaceful and safe stay, b) professional service, c) repairs in the Guest's presence or absence, d) technically sound rooms.
§6 Additional Services
- The Operator offers free and paid additional services according to the price list.
- Cleaning and towel change is available upon request for a fee. For stays longer than 3 days – free every 2 days.
§7 Liability
- The Operator is liable for items brought by Guests per Articles 846–852 of the Civil Code.
- Damages must be reported immediately to reception.
- The parking lot is unguarded – the Operator is not liable for vehicles.
- Video surveillance ensures safety. Recordings are stored for 14 days.
§8 Night Quiet Hours and Behavior
- Quiet hours are from 10:00 PM to 6:00 AM.
- Guest behavior must not disturb others.
- Paid additional services are non-refundable unless canceled in advance.
- Smoking is strictly prohibited in indoor areas. Violation results in a PLN 1,000 fee (per Article 5(1) of the Act of 9 Nov 1995 on health protection against tobacco effects).
§9 Safety and Damages
- Guests must lock their rooms when leaving.
- Guests are financially liable for damages caused by themselves or their visitors.
- Personal heating devices are prohibited.
- Pets are allowed for an extra fee – subject to a separate Pet Policy.
§10 Lost Property
- Items left in rooms will be returned at the Guest's expense.
- In the absence of instructions, items will be stored per legal regulations.
§11 Personal Data Protection (GDPR)
- The data administrator is the Pomeranian Chamber of Crafts and Entrepreneurship, ul.Piwna 1/2, 80-831 Gdańsk.
- Data are processed to execute hotel service agreements (Art. 6(1)(b) GDPR) and, if consented, for marketing purposes.
- Data will be stored per legal requirements or until consent is withdrawn.
- Guests have the right to access, correct, delete, and limit the processing of their data.
- In case of violations, Guests may lodge a complaint with the President of the Personal Data Protection Office.
- Contact for DPO: iodo@pomorskaizba.com.pl
§12 Final Provisions
- These Rules apply to all Guests of the premises.
- Failure to comply with the Rules may result in refusal of further services, removal from the premises without reimbursement, or being charged for any resulting damages.
- By making a reservation, the Guest agrees to the above terms and conditions.
We wish you a pleasant and safe stay!